Είστε Έτοιμοι Να Παρατήσετε Τη Δίαιτα;

Rate this post

Είμαστε τώρα ένα μήνα μέσα στο Νέο Έτος, το οποίο σημαίνει ότι έχουν περάσει 30 ημέρες από τη στιγμή που δεσμευτήκατε σε μία ακόμα υπόσχεση να χάσετε το βάρος μια για πάντα. Αλλά έχετε κάτσει ποτέ να σκεφθείτε τις μεθόδους που επιλέγετε ξανά και ξανά για να επιτύχετε τους στόχους απώλειας βάρους σας; Πόσες δίαιτες έχετε στην πραγματικότητα αρχίσει και σταματήσει στη διάρκεια της ζωής σας; Δούλεψαν; Αν ναι, για πόσο χρονικό διάστημα;

διατροφή

Η δυστυχής αλήθεια που είμαι έτοιμος να μοιραστώ μαζί σας είναι ότι οι δίαιτες δεν δουλεύουν. Στην αρχή, το να κάνετε δίαιτα μπορεί να είναι διασκεδαστικό, ακόμη και συναρπαστικό. Νομίζεις ότι «αυτή τη φορά θα δουλέψει, αυτή τη φορά θα μείνει προσηλωμένος». Και το κάνεις. Το βάρος φεύγει και σου δίνει ένα μεγάλο αίσθημα ευφορίας. Αλλά για πολλές χρόνιες δίαιτες, το βάρος πάντα καταλήγει να έρχεται πίσω όταν σταματήσει η δίαιτα. Αυτός είναι ο λόγος που κάνει τη δίαιτα μια μη αποτελεσματική λύση για την επίτευξη της μακροχρόνιας απώλειας βάρους. Στην πραγματικότητα, οι στατιστικές δείχνουν ότι το 46% των ανθρώπων που βάζουν ως στόχο την απώλεια βάρους δεν καταφέρνουν να περάσουν τους 6 μήνες. Ο λόγος είναι ότι η δίαιτα είναι δύσκολη. Ο περιορισμός των θερμίδων αλλάζει τη διάθεσή σας και σας στερεί τα αγαπημένα σας τρόφιμα, πράγμα που είναι βασανιστικό. Τελικά, θα υποκύψετε στους πόθους σας, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση τροφής και συναισθήματα αποτυχίας.

Αν αυτό σας ακούγεται γνώριμο και αντιμετωπίζεται έναν φαύλο κύκλο επιτυχιών και αποτυχιών, μπορείτε πιθανόν να ταυτιστείτε με τα αρνητικά συναισθήματα που έχει επιβάλει η δίαιτα στη ζωή σας. Είναι αρκετά κουραστικό να βασανίζεστε συνεχώς για το φαγητό. Σε αντίθεση με ότι σας έχει διδάξει η δίαιτα, τα τρόφιμα δεν είναι ο εχθρός και ο καθένας αξίζει να φάει, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή το σχήμα του.

Εάν κάνετε ένα βήμα πίσω και εξετάσετε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που σας έχει φέρει η δίαιτα στο παρελθόν, η λίστα σας μπορεί να μοιάζει κάπως έτσι:

Πλεονεκτήματα: έχασα πολύ βάρος σε σύντομο χρονικό διάστημα

Μειονεκτήματα: Ένωθα πεινασμένος/η, ήμουν κυκλοθυμικός/η, δεν μπορούσα να συγκεντρωθώ, δεν μπορούσα να φάω τα αγαπημένα μου φαγητά, δεν ήταν ευχάριστη, πάντα έπρεπε να σκέφτομαι τι θα φάω, πήρα πίσω όλο το βάρος, αισθάνθηκα ενοχές, ένιωθα σαν μια αποτυχία

Η δίαιτα ενσταλάζει μια δια βίου εμμονή με το φαγητό και την εικόνα του σώματος που είναι εξουθενωτική διανοητικά, συναισθηματικά και σωματικά. Αυτό που ίσως δεν μπορείτε να συνειδητοποιήσετε είναι ότι αυτά τα προβλήματα στην πραγματικότητα προκαλούνται από τη δίαιτα (κάτι που η βιομηχανία διατροφής θα ήθελε να κρατήσει μάλλον σιωπηρό). Αν έχετε περάσει από τον κύκλο του να κάνετε δίαιτα για χρόνια χωρίς μακροπρόθεσμη επιτυχία, μπορεί να έχετε φτάσει σε ένα πολύ κρίσιμο σημείο γνωστό ως «διατροφικός πάτος». Εάν έχετε φτάσει στον διατροφικό πάτο σημαίνει ότι δεν έχετε την ενέργεια ή την εσωτερική δύναμη για να κάνετε ακόμα μια δίαιτα. Είστε εντελώς εξαντλημένοι από τη δίαιτα, από το να σκέφτεστε πως κάθε μπουκιά πρόκειται να επηρεάσει το βάρος σας.

Ο διατροφικός πάτο, είτε το πιστεύετε είτε όχι, είναι μια θετική θέση να βρίσκεστε, δεδομένου ότι είναι το πρώτο βήμα για να βγείτε από τον φαύλο κύκλο του να κάνετε δίαιτα. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε αν έχετε φτάσει πραγματικά στον πάτο επειδή υπάρχουν λύσεις προκειμένου να επιτευχθεί μόνιμη απώλεια βάρους που δεν περιλαμβάνουν ένα ενιαίο σχέδιο διατροφής. Το να καταλάβετε μόνοι σας αν είστε σε αυτό το σημείο απαιτεί αυτο-αντανάκλαση σε προσωπικές διατροφικές συνήθειες σας και το να είστε ειλικρινής με τον εαυτό σας ως προς το πώς σας έχει επηρεάσει η δίαιτα σε όλη τη ζωή σας. Τότε, και μόνο τότε, μπορείτε να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα και να ανακαλύψετε τα μεγαλύτερα λάθη που έχετε κάνει στη δίαιτα και από εκεί, να πάτε στη σωστή θρέψη του νου, του σώματος και της ψυχής σας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ